اليناالينا، تا این لحظه: 12 سال و 4 ماه و 13 روز سن داره

الينا هديه خداوند

نگهداری کوچولو هادر ماشین

1391/8/15 7:35
نویسنده : ماماني
225 بازدید
اشتراک گذاری

هنگامی که کودک مجبور است در ماشین غذا بخورد و یا بخوابد ، اگر این زمانها طولانی یا متداوم شود و  می تواند تبدیل به روشی ناسالم و نادرست در رشد و نمو کودک شود.

 


 

دردسرهای فرزندم در ماشین

 

در زندگی پر مشغله مان، ما اغلب مقدار زیادی از زمان را در سفر های ماشینی و برای رفت و آمد ها صرف می کنیم . ما برای رفتن به محل کار و بازگشت به خانه، رفتن به خرید، اجرا و انجام ماموریتهای کاری و رسیدن به قرار ملاقات ها زمان بسیاری را در اتومبیل ها سپری می کنیم . مادران حتی اگر در خانه هم باشند ( خانم خانه دار ) ، ممکن است خودشان و فرزندشان زمان بیشتری را برای انجام کارهایی مانند خرید مواد غذایی ، مراجعه به متخصص اطفال و یا حتی رفتن به پارک را در ماشین بگذرانند .

 

اگر چه نکته منفی در مورد خروج از خانه و وجود ندارد ، اما در نهایت بعضی از بچه ها مجبورند زمان بیشتری در صندلی ماشین خود باشند به جای اینکه  زمان بیشتری را در خانه و اتاقشان سپری کنند .برخی از کودکان خردسال آنقدر به نشستن در اتومبیل خو گرفته اند و به آن معتاد شده اند که پدر و مادر ها مجبورند برای به خواب رفتن کودک آنها را با ماشین اطراف خانه بگردانند تا کودک به خواب برود .

بدخلقی کودک

گردش با ماشین ممکن است به طور موقت برای کودک آرام بخش  و حتی سرگرم کننده باشد ، اما در نهایت وقتی کودکان برای مدت زمانی در صندلی ماشین محصور و محبوس می شوند بی قراری می کنند. هنگامی که کودک مجبور است در ماشین غذا بخورد و یا بخوابد ، اگر این زمانها طولانی یا متداوم شود و  می تواند تبدیل به روشی ناسالم و نادرست در رشد و نمو کودک شود. می توانید پیش بینی کنید و منتظر این امر باشید که کودک شما بد خلق شود چرا که فعالیت، جنب وجوش و آزادی او محدود شده است . ماندن در موقعیتی یکسان و یکنواخت و برای مدت طولانی برای کودک ناراحت کننده است .

استفاده از تشک های مناسب

زمان هایی اتفاق می افتد که ما مجبوریم برای انجام ماموریت فرزندان خود را همراه با خود ببریم و گاهی پیش می آید پایان برنامه به زمانی طولانی تر زمان برنامه ریزی شده ما نیاز پیدا می کند . پس ما چه گونه می توانیم اطمینان حاصل کنیم که فرزند مان در طی زمانی که در حال حرکت هستیم از استراحت و حرکات مناسب برخوردار است؟ اکثر بچه ها در هر کجا و در هر موقعیت می توانند بخوابند ، هرچند معمولا در مورد استراحت و خواب مشکلی نیست ، اما در نهایت گاهی آنها گردن شان و کمرشان درد خواهد گرفت و پس لازم است فضای مناسبی برای استراحت کودکان در ماشین فراهم کنیم.

زمان کوتاه برای خرید

کولر روشن کردن، گرمای هوا و در زمستان سرمای آن می تواند بری کودکان پدیده مطلوبی نباشد پس سعی کنید خرید مواد غذایی و دیگر کارها را طوری برنامه ریزی کنید که وقت کمتری صرف انجام آنها کنید تا بچه ها در داخل و یا خارج از ماشین بیش از حد منتظر نمانند، زیرا این انتظار باعث شود که آنها بد خلق و عصبی شده و در مواردی گریه های آنها تا خانه شما را همراهی خواهد کرد.

برای سفر آمادگی لازم را داشته باشید

 سعی کنید از سفرهای جاده ای طولانی با کودکان خردسال اجتناب کنید و در صورتی که امکان پذیر نیست، پس مطمئن شوید که توقف کافی برای تغذیه و حرکت کودک مهیا شود.

به جای غذا خوردن در ماشین ، تلاش کنید برای غذا خوردن داخل رستورانی بروید و یا در صورتی که آب و هوا اجازه می دهد در محیط بیرون در میز و نیمکت بنشینید

پیاده روی کنید

 اگر شما فقط به یکی دو قلم جنس از فروشگاه نیاز دارید و اگر هوا خوب است ، به جای رانندگی پیاده روی کنید. فرزند کوچک خود را در کالسکه بگذارید و از پیاده روی لذت ببرید . هوای تازه می تواند برای شما و کودک شما به طورشگفت انگیزی مفید واقع شود . ماشین در جامعه و برای امور خانواده ضرورت است، اما اجازه ندهید که کودک شما با دنیای خارج از آن بیگانه باشد و دنیای اطراف را از داخل ماشین ببیند و بشناسد. بودن او در جامعه و در کنار افراد مطمئن و استفاده از سایر وسایل نقلیه به او نگاه متفاوتی را هدیه می دهد.

 

 

بخش خانواده ایرانی تبیان


پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)